2011. március 6., vasárnap

Összefüggés "kint és bent".

Az elmúlt írásokban rendet raktunk, takarítottunk, legalábbis remélhetőleg sokan úrrá lettek magukon.
Megnyugtatok mindenkit, én is csak ember vagyok, ugyan azokkal a hibákkal és erényekkel, min Ti.
Tehát magam körül, a lakásban, munkahelyen bizony én is képes vagyok felhalmozni ezt-azt, vagy többnapos rohanás, elfoglaltság után felhúzott szemekkel nézek körül, "mi ez a káosz körülöttem"?

Jó ideje figyelem magam, s több-kevesebb sikerrel élem minden napjaimat.
"Tudatosságra törekedni, a legnagyobb jó, amit tehetünk magunkért."
Régebbi írásom óta, ez szállóigémmé vált :)
S mi köze van a tértisztításnak a gondolati, fejben történő rendrakáshoz?

Utólag visszatekintve, még nem is találkoztam a feng shui elvével, de már tudat alatt alkalmaztam.
Nálam bevált módszer, s talán nektek is használható.
Ha zűr van a fejemben, vagy épp élethelyzet elakadás van, döntenem kell, valahogy mindig el kezdek magam körül pakolászni, rendet rakni, selejtezni.
Közben persze jár a fejem, ok-okozat dolgokon, keresem a probléma forrását, mire tanít, mit kell ezzel megoldanom, mi a célom (mert van), nem engedni, hogy energia szinten lehúzzon a baj.
Értékelek helyzetet, elemzem a történést.
Ugyan magam körül rendezem a teret, de valahogy hat rám is, a gondolataimra, belülre, nem véletlen.

Tehát bekapcsolok egy jó zenét, ha ráérek finom ételt készítek, meggyújtom kedvenc füstölőmet, elképzelek egy igazán kellemes történést, és már észre sem veszem, de gatyába rázom a környezetemet, magamat is.


A "tudatosan" cselekvéssel érek célt.

Az összpontosítás, a célzott gondolkodás, rálátás saját életemre, segít, hogy a jelenben élve, ne engedjek a rossznak érzelmi szinten, tehát a jó közérzet, a körülöttem lévő kellemes közeg (hisz jól érzem magam benne, s ezért mint "jó) hamar beférkőzik gondolataimba is.

A sport, a helyes táplálkozás, a környezet, a tudatos gondolkodás, a célok megtervezése-kivitelezése, mind eszköz, segítség, hogy "ép testben, ép lélek" legyen.
Ne hagyd, hogy negatív, lehúzó emberek, egy rossz gondolat, egy túlzsúfolt, káosz keltő közeg uralja életed.

Nos, ennek örömére, előveszem iratokkal teli fiókjaimat, dobozaimat, imádott csekkjeimet (remélem nem sok lesz), egy jó kis dzsesszt hallgatva , miközben fokhagymás sárgarépa sül, folytatom a tegnap elkezdett nagy-nagy rendrakást!

Nálad mi a helyzet? Van mit, hol rendet rakni?
Neked mi segít, hogy úrrá legyél egy helyzeten?

Nincsenek megjegyzések: