2011. január 28., péntek

Napi gondolat - Zen-óra - A lét ideje gondolat kapcsán

A reggeli ébredős, kávézós, olvasós, elmélkedős ténykedésemkor egyik kedvenc könyvem, épp itt nyílott ki.
Mosolyogtam magamban.
Érdekes.
Mióta így élek, mennyivel egyszerűbb minden.
Persze, vannak időszakok, mikor jó "kakukk tojásnak" lenni.
Hála isten, ez nagyobb részét teszi ki életemnek.
De van, mikor nem értenek meg, s állnak értetlenül életfilozófiámhoz, hozzám.
S én ugyan úgy csóválom fejemet, mások mi a fenének nem élnek így.
Ő dolguk.

Elfogadom, hogy mások vagyunk - s ez így helyes.


Tudom, sokszor vagyok a megfejthetetlen, kiismerhetetlen lényecske, akit nagy ívben nem érdekli mások mit szólnak róla, s csak teszem a dolgom, járom a saját utamat, úgy, ahogy szívből, érzésből helyesnek gondolok.
S persze követek én is másokat, engem is, találkoznak egy időre életünk útjai, vagy keresztezik egymást, jó párszor tartunk egyfajta tükröt egymásnak.
S ki hogy éli meg?
Ki mit tanul belőle?
Nem foglalkozom vele.



Felbukkannak emberek, eszmék, tanítások életemben, s ugyan úgy mutatok én is másoknak egyfajta irányt, lehetőséget.
Felismerek lehetőségeket, tanulok, s élek az élet kalandos, új, s megfejthetetlen világával.
Volt idő, mikor féltem lépni, féltem a következményektől, az ismeretlentől.
Ma már nem, egy jó ideje nem.
Persze, sokszor mondom, miért nem léptem előbb, vagy vettem észre ezt, azt, s jönnek a további miértek.
Már nem lényeges.
Jó úgy, ahogy van, minden és mindenki.
Jó ez a jelen :)


Érzelmek 78.



"Sokan inkább a felületességet választják. Mások szemében és karjában keresik a szépséget. A külső világ elismerésében megnyilvánuló elfogadásra vágynak. ÉLETÜKET ezzel a hajszával töltik.

Ez a hajsza a szégyen és a gátlások forrása.

A szégyent és a gátlásokat saját vágyad hozza létre, hogy másnak látszódj, mint amilyen az adott pillanatban tényleg vagy.

Az vagy, ami vagy.
Az vagy, aki vagy.


Ez a valóság, amit éppen élsz - bármilyen pillanatnyi is.

Ha ezt elfogadod, mit számít, hogyan ítélnek meg mások az IDŐ adott pillanatában?
Kinek az elismerése értékesebb számodra saját önismeretednél?

Milyen szabad lehetnél, ha egyszerűen csak nem érdekelne, ki mit gondol vagy érez felőled?"

(Zen-óra Lét ideje - Scott Shaw)

Nincsenek megjegyzések: