2010. október 11., hétfő

Ősz - gondolatok, fejlődés. 4. rész

Célok

Tudatosan címet változtattam. Az elmúlt írásokban az elindulás legfontosabb lépéseit tettük meg. Kívül, belül megtisztulásra invitáltalak. Menni kell tovább. Persze ki mennyi időt, s energiát „pazarol” magára, tesz tudatosan önmagáért, annak megfelelően aratja majd le a babért, éri el élete célját, s lesz boldog.

Neked mit jelent a boldogság? Megfogalmaztad már mit szeretnél életedben elérni? Kitűzted már életcélodat – életfeladatodat?

Ezernyi csatornából (média, közszereplők, szomszéd, család, barátok szájából) halljuk nap, mint nap, hogy legyél boldog. Jó, de hogyan, kivel, mikor, mivel érem el?

A feng shui egy eszköz, a számtalan megoldás közül. Lehetőség. S most ne a kis elefántok kihelyezésére gondoljunk. Sajnos tapasztalataim szerint, még mindig ez a legfontosabb a legtöbb ember számára. Ha már itt tartunk. Igen, az elefánt is szimbólum. De. Nem kell, kötelező használni. Sőt, szerintem elég bután is nézne ki pl. egy minimál vagy provance-i stílusú lakásban. A térben és a fejedben – gondolataidban is fontos, hogy egyfajta rendezettség, átláthatóság, egység, összhang legyen. Ne legyen semmi túlzsúfolt. Inkább legyen kevés, de átlátható. A fejedben káoszt, térben rendetlenség képét kelti. Minél több kacattal veszed magad belül, s térben körül, annál nehezebb az átláthatóság. Egyfajta fegyelemre és rendre van szükség. S most ne a katonai laktanyára vagy az élére állított tárgyakra gondoljuk. Ez túlzás lenne. Szlogenem is, hogy számomra fontos a feng shui elvét a mindennapokban megélni, de én is ember vagyok, halandó, s nem én vagyok a lakásomért, hanem fordítva.

Miközben feng shuiról beszélünk, „ami kint, az bent is” elvére gondolok. Mielőtt bárminemű fergeteges lakás, ház átalakításon törnénk is fejünket, tudnunk kell, akármilyen szakértőhöz is fordulunk, születési adatok nélkül szóba sem áll velünk. Alapja a személyiségek vizsgálata. Én ezt vittem tovább. Nem csak hogy vizsgáljuk (ez végül is nekem fontos, hogy tervezni tudjak), hanem számodra fontos, persze kemény munkával, hogy cselekedj. Te, egyedül, önmagad útját járva, hogy célodat kitűzve megtaláld a számodra óhajtott boldogságot.

Ahhoz, hogy sikeresen megfogalmazd célodat, hogy tudd, neked mi a legjobb lehetőség, ismerned kell magadat, határaidat. Ebben nyújt segítséget egy személyiségelemzés.
Mert egy 8-as föld sosem fog világmegváltó gondolatokkal előrukkolni, hirtelen cselekedni, vakmerő tetteket véghezvinni. De egy 9-es tűz elem annál inkább. Egy 3-as fát nem lehet megakadályozni, hogy hátizsákot vegyen és nekivágjon a világnak, vagy az életben is, ne akarjon karriert befutni. De egy 2-es föld, inkább „anyáskodik”, fontosabb számára a család, az otthon melege. S én, mint 7-es fém, még ha kudarc is ér, megzuhanok akár, de felállok, s még a nehéz helyzetekben is képes vagyok nevetni, bolondozni, őrültségeket csinálni.

Ennek tudatában jelölhetünk ki célokat. Legyen ez rövid, közép, vagy hosszú távú.

„Ne akarjuk a mamutot sem egyben megenni, először daraboljuk fel.” Ha apránként haladunk célunk felé, tudatosan cselekszünk, rengeteg felesleges dologtól kímélhetjük meg magunkat. Persze így is kerülhet szemét utunkba, csak nem mindegy mennyit kell kisöpörni.

Most, hogy elérkeztünk a célok megfogalmazásához, nem kizárt, hogy nem jut eszedbe semmi. Vagy csak nagyon távoli. Ne általánosíts. Konkretizálj. S most jön az én kedvenc vesszőparipám. A toll és papír! Ha valakinek nagy változás volt életében, s elérkezett az idő, hogy tud, akar, kell változtatnia, de nem tudja, mit kezdjen magával, mihez nyúljon, bizony nem egyszerű célokat kitűzni.
Ha nem megy másképp, írj először csak szavakat. Mi érdekel? Mivel foglalkoznál szívesen? Itt most kedvenc filmem, a Bakancslista jutott eszembe. Bármilyen vakmerőnek tűnő dologba is belevághatunk, s most ne a film fő témáját vegyük alapul, a „halál előtt megvalósítom titkon vágyott álmaimat”, hanem most életcélokról beszélünk. De a lényeg, ugyan az. A bármi! Mert ha tudod, mit szeretnél, megfogalmaztad, s elkötelezett vagy, a „hogyan” is megérkezik hozzád. Nem lesznek felesleges kitérők, nincs elvesztegetett idő, hamarabb találsz rá utadra.

Nem véletlen írok erről. Én is papírt fogtam. Kirepültek a gyerekeim, s végre megvalósíthatom álmaimat. Egyszer újra motorra pattannék, vagy kipróbálnám a hőlégballonozást, messzi országokba vágyom, írnék egy könyvet, szeretném a lányomat meglátogatni Andalúziában, s még sorolhatnám tovább. Új, de izgalmas ez a jelen.

„Semmilyen szél nem jó annak, akinek nincs célul kiszemelt kikötője.”

Neked mi az álmod? Mire vágysz, úgy igazán, lelked mélyén?

Nincsenek megjegyzések: